Logo

Gastvrijheid en Verandermanagement in de praktijk

Hospitality-concepten ontwikkelen en borgen in de organisatie

Opleidingbeeld
U bent actief bezig met het ontwikkelen van hospitality binnen uw organisatie. Maar hoe zet u een conceptmatige gedachte om naar een praktische uitvoering? Hoe ontwikkelt en borgt u gastvrijheid zodanig, dat dit in het DNA van het (facilitair) bedrijf en van de medewerkers zit? Tijdens de masterclass 'Gastvrijheid en Verandermanagement in de praktijk' krijgt u hiervoor de handvatten aangereikt. Op een inspirerende locatie - de Efteling - inclusief rondleiding en kijkje achter de schermen!

Tijdens deze masterclass leert u van trainer Laura de la Mar wat de uitdagingen en succesfactoren zijn voor het ontwikkelen en borgen van een hospitality-concept voor uw organisatie. Daarnaast vertelt Frans Goenee, Inspiratie Manager bij de Efteling, hoe het attractiepark beleving en het vertellen van een verhaal centraal stelt in het DNA van de medewerkers.

 

Gastvrij Verandermanagement
Gastvrijheid ontwikkelen en borgen vraagt om diverse skills. Denk aan leiderschap, maar ook inzicht in gedrags- en cultuurverandering. Inzichten uit verandermanagement kunnen u helpen om uw gastvrijheidsvisie te realiseren. Het noodzakelijke verandertraject vraagt ook om een breed draagvlak binnen de organisatie. Hoe zorg je voor een duidelijke inrichting in processen en hoe creëert u draagvlak en verandering binnen de teams en individuen? Hoe inspireer je Facility Providers van uw organisatie om mee te gaan in het concept? De praktijk laat zien dat er een enorme cultuurverandering noodzakelijk is om gastvrijheid daadwerkelijk een plaats te geven. Hoe zorgt u vanuit FM voor de noodzakelijke cultuurveranderingen bij medewerkers?

 

Wat levert het volgen van deze masterclass u op?

  • Inzicht in de vertaling van gastvrijheid van visie naar praktijk;
  • Hoe u een visie op hospitality ontwikkelt en daarbij een breed draagvlak creëert binnen de organisatie;
  • Een plan voor het ontwikkelen en borgen van gastvrijheid in uw eigen (facilitair) bedrijf;
  • Analytisch inzicht in de voorwaarden van een gastvrije organisatie;
  • Inzicht in de do’s and don’ts van collega’s die werken aan de oplossing van gelijksoortige uitdagingen;
  • Een overzicht van de 6 sleutels tot gastvrijheid. 

 

Follow up
Na afloop ontvangt u de presentatie digitaal. Daarnaast ontvangt u de whitepaper Hospitality by Facility Management, het Mood Maker boek en diverse tools.

 

Locatie: Efteling - Kaatsheuvel
Het attractiepark werd uitgeroepen tot beste pretpark van Nederland vanwege de ‘betoverende werking’ en klantvriendelijkheid richting bezoekers. Tijdens de masterclass krijgt u de kennis en inspiratie aangereikt om beleving dusdanig te regisseren dat u een grotere meerwaarde kunt realiseren voor uw organisatie. In sommige gevallen kunt u zelfs uw processen slimmer inregelen door naar het belevingsperspectief te kijken.  

 

Doelgroep
De masterclass is gericht op professionals die bezig zijn met het ontwikkelen van gastvrijheid (hospitality). Dit kunnen zowel facilitair managers als HR professionals en meer zijn. Gezien de tactisch-strategische inhoud van het programma is de masterclass niet geschikt voor operationele medewerkers. Maximaal aantal deelnemers is 10 personen.

 

9.00 uur
Ontvangst

 

9.30 uur
Welkom! – Introductie programma, opening en kennismaking met trainer en andere deelnemers.

 

10.00 uur
Ochtendprogramma: 
Gastvrijheid ontwikkelen en borgen door Laura de la Mar

  • Een visie ontwikkelen en draagvlak creëren;
  • Analyseren, ontwikkelen en borgen van gastvrijheid;
  • Analyse van uitdagingen en succesfactoren uit de praktijk;
  • Aan de slag met een casus.

12.30 uur Lunch

 

13.00 uur
Middagprogramma: 
Presentatie door Frans Goenee over hoe de Efteling gastvrijheid (door)ontwikkelt en borgt in het DNA van het bedrijf en de medewerkers.

 

14.00 uur
Rondleiding en kijkje achter de schermen en bezoek aan park

 

15.30 uur
Vertaling naar eigen organisatie

 

16.30 uur 
Afsluiting en Borrel

 

 

Onderstaand referenties over de Masterclass Gastvrijheid en Verandermanagement

"Goede aanvulling en toepasbaar binnen het werkveld."
E. Dykman van Gemeente Enschede

 

"Wederom een inspirerende dag!"
K. Kievit van FM Haaglanden

 

"Het was een erg leerzame dag met een goede vertaling van theorie naar praktijk!" 
Ron van de Klundert van Area

 

"Wat een geweldige dag heb ik gisteren mogen beleven. Weer vol energie en ideetjes richting huis gegaan. De bevlogenheid waar mee Frans zijn praatje hield was echt geweldig om te ervaren." 
Willy den Toom van Rivas Zorggroep

 

"Een heerlijke positieve dag! Veel opstoken. Heel praktijk gericht. Handzame tools ontvangen. En super gaaf om een kijkje achter de schermen te krijgen bij de Efteling. Wat zou ik daar graag willen werken."
Maaike Ligthart van Gemeente Schagen 

 

"Hele leuke training in een kleine groep, goede feedback en interactie. Trainer erg leuk!"
Nancy Heijnekamp van Universiteit Twente

 

Laura de la Mar

Sprekersfoto
Trainer, coach, adviseur, interim- en projectmanager, spreker bij Gastvrijheid in Bedrijf
Laura de la Mar is FM’er in hart en nieren en heeft een grote passie voor gastvrijheid. Ze is oprichter van het kennisplatform en netwerkorganisatie Gastvrijheid in Bedrijf, grondlegger van de Mood Maker-filosofie en co-auteur van het boek Mood Maker. Sinds 2006 helpt zij mensen in organisaties om gastvrijheid te ontwikkelen en borgen. Als trainer, coach, spreker en adviseur ondersteunt ze mensen bij het ontwikkelen van gastvrijheid, op alle niveaus en in verschillende afdelingen en branches. In de afgelopen jaren heeft ze met succes diverse organisaties en bedrijven geholpen gastvrijheid te verbeteren, teams te ontwikkelen, leiderschap te versterken en het managen van gastvrijheid te organiseren.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
FMM Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten