Logo

Training excellent gastheerschap (m/v)

Wat u geeft, krijgt u terug.

Opleidingbeeld
Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op uzelf. Wanneer u gastvrij bent, zult u nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.
Datum en locatie: woensdag 11 oktober 2017 om 09:00, NBC Nieuwegein
Prijs: € 590

Inhoud
Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op uzelf. Wat u geeft, krijgt u terug. Wanneer u gastvrij bent, zult u nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.


In de training excellent gastheerschap leert u wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is en hoe u het verschil kunt maken in de beleving van uw klanten en gasten.

 

Resultaat
Deelnemers krijgen door de training inzicht in:

  • Wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is?
  • Wie de klant en gast is en wat zijn/haar doel, behoeften en verwachtingen zijn?
  • Wat het effect is van gastvrijheid voor de klant, organisatie en voor de medewerker zelf?
  • Wat is DISC en wat is mijn communicatie- en gedragsvoorkeur?
  • De eigen kwaliteiten en aandachtspunten ten aanzien van gastheerschap?
  • Wat de spanningsvelden van gastvrijheid (werkdruk, lastige klanten, eigen mood, etc.) zijn en hoe u hiermee om kunt gaan?

Afgestemd op uw behoefte
Voorafgaand aan de training krijgt u de mogelijkheid om uw eigen leerwensen en –behoeften te delen met de trainer, vult u een digitale vragenlijst (10 minuten) in en ontvangt u een persoonlijk DISC rapport waarmee we in de workshop aan de slag gaan. De trainer, Laura de la Mar, beschikt over een schat aan ervaring. De training is interactief, inspirerend, afwisselend, leuk, praktisch en er heerst een veilige en ontspannen sfeer. We werken met verschillende werkvormen zoals interactieve presentatie, discussie, storytelling, stellingen, opdrachten, video en brainstormen in subgroepen.

 

Doelgroep

De training is gericht op operationele facilitaire medewerkers die de klant centraal willen zetten en nu nog op zoek zijn naar een manier waarop ze dit in de praktijk kunnen brengen. Maximaal aantal deelnemers is 12 personen.

 

Deelname
Deelname aan het deze training kost € 590 (excl. btw) per persoon. De prijs is inclusief lunch en documentatiemateriaal.

 

Locatie

Green Village in Nieuwegein biedt de aantrekkelijke combinatie van een landelijke en ontspannen sfeer met comfort en luxe vergaderen. Een mooie inspiratiebron als het gaat om een gastvrij vergaderconcept! Green Village is onze thuisbasis voor de opleiding, we starten en eindigen er. De locatie is in het midden van het land (Nieuwegein) en goed te bereiken met auto en openbaar vervoer.

 

9.00 uur: Een gastvrij ontvangst

 

9.30 uur: Opening en kennismaken

 

10.00 uur: Gastvrijheid

  • Wat is gastvrijheid?
  • Wat levert het op als ik gastvrij ben?
  • Wie is mijn klant/gast?
  • Wat is het doel, de behoefte en verwachtingen van de klant/gast?
  • Hoe kan je de beleving van de klant beïnvloeden?

 12.00 uur: Lunch

 

13.00 uur: Hoe gastvrij ben jij?

  • Kennismaken met DISC
  • Wat zijn jouw kwaliteiten als gastheer/-vrouw?
  • Wat zijn jouw aandachtspunten in gastheerschap?

 14.00 uur: Herken de klant

  • Welke typte klanten zijn er en waaraan herken je hem/haar aan de hand van DISC?
  • Houding en gedrag aanpassen aan de verschillende type gasten/klanten.

 15.00 uur: De spanningsvelden van gastvrijheid

  • Wanneer is het voor jou een uitdaging om gastvrij te zijn?
  • Hoe kan je met die spanningsvelden omgaan en toch gastvrij blijven?

 16.00 uur: Wrap-up

 

16.30 uur: Einde

Locatie
NBC
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein (bereken route)


Plattegrond

Laura de la Mar

Sprekersfoto
Trainer, coach, adviseur, interim- en projectmanager, spreker bij Gastvrijheid in Bedrijf
Laura de la Mar is FM’er in hart en nieren en heeft een grote passie voor gastvrijheid. Ze is oprichter van het kennisplatform en netwerkorganisatie Gastvrijheid in Bedrijf, grondlegger van de Mood Maker-filosofie en co-auteur van het boek Mood Maker. Sinds 2006 helpt zij mensen in organisaties om gastvrijheid te ontwikkelen en borgen. Als trainer, coach, spreker en adviseur ondersteunt ze mensen bij het ontwikkelen van gastvrijheid, op alle niveaus en in verschillende afdelingen en branches. In de afgelopen jaren heeft ze met succes diverse organisaties en bedrijven geholpen gastvrijheid te verbeteren, teams te ontwikkelen, leiderschap te versterken en het managen van gastvrijheid te organiseren.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
FMM Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten